Casa MF is located in the hills of Trento. It develops to the north with a closed concrete shell towards the urbanized area while opening to the south towards the landscape.
The abstract volume of the house is inserted with formal rigor and simplicity in the rural context, a horizontal sign that is related to the dry wall of containment existing downstream, inclined along the slope.
A volume balanced on a difference in height created by modeling the lot in two spaces, a more private garden at the top and the other more public at the bottom; the building stands on one and cantilevered on the other.
-------
Casa MF si trova sulle colline di Trento, si sviluppa a nord con un guscio in cemento chiuso verso l'area urbanizzata mentre si apre a sud verso il paesaggio.
L’astratta volumetria della casa si inserisce con rigore formale e semplicità nel contesto rurale, un segno orizzontale che si mette in rapporto al muro a secco di contenimento esistente a valle, inclinato seguendo il pendio.
Un volume in equilibrio su un dislivello creato modellando il lotto in due spazi, un giardino più privato in alto e l'altro più pubblico in basso; l'edificio si pone in appoggio su uno e a sbalzo sull'altro.
General contractor: Fogarolli s.r.l